SIA-Glass-extreriör-logo.jpg

Felanmälan SIA Glass frysboxar

Gör en felanmälan genom att fylla i formuläret här på sidan när som helst under dygnet. Det du anmäler blir ett ärende som hanteras under kontorstid.
Tänk på att först gå igenom listan och kontrollera alla punkter innan ni kontaktar oss. 

Har ni problem med er frysenhet?

Innan ni kontaktar oss så vill vi att följande kontrolleras ordentligt:

  • Kolla el-skåpet så att alla säkringar är OK
  • Är sladden trasig? Byt sladd eller kontakta din elektriker
  • Är frysboxens ” plugg” istoppad i botten av boxen? Saknas pluggen så stoppa i nåt annat så länge och beställ en plugg från SIA Glass.
  • Står boxens motorrum direkt mot en vägg? Behövs en luftspalt på minst 10 cm.
  • Är det kraftig isbildning? Stäng av boxen, avfrosta och torka torrt.
  • Fungerar fläkten? Är endast i drift när kylkompressorn/motorn är aktiv
  • Vid dålig kyla på boxen kan termostaten (se bild) behövas justeras. Vrid den medurs till maxläge med en skruvmejsel. Har man skopglass räcker det ofta att vrida en liten bit medurs.
Har ni fortfarande problem? Fyll i formuläret nedan.

När samtliga rader ovan är kontrollerade, fyll i nedan formulär:

Ert SIA Glass nummer (5 siffror) finns på är en röd/vit klisterdekal som sitter på baksidan av frysboxen.
OBS! Felanmälan utan boxnummer behandlas ej.

För att ge oss bästa möjlighet att hjälpa er så kontrollera så att kontaktuppgifterna ovan är dom rätta för detta ärende.

Vi ser till att ni får återkoppling inom 24 timmar helgfria vardagar.